måndag 17 september 2007

Snart är det jul...

Vi satt i bilköer i regnovädret på väg från Skåne igår kväll. Det var massor med olyckor, och dessutom poliskontroller så det tog sin lilla tid. Då kom plötsligt längtan efter julen, eller snarare tiden innan jul, när man får vara inomhus och dricka glögg hela kvällarna och klä julgranen och slå in paket... Och det oftast inte regnar, utan förhoppningsvis snöar istället. Så nu på morgonen, istället för att seriöst börja på mitt pm-skrivande, så letade jag julsidor på nätet. Ingenting har riktigt dragit igång än, men man kan anmäla sig i förväg och få reda på när tomten börjar skriva brev till exempel. Här är några stycken:

Fira jul Planering, planering, planering!
Tomtens hemsida Glöm inte att ha ljudet på när du klickar runt här! Allt om julen.
Julbaket För den som bakar julsnasket själv!
Mer jul nu! En sida gjord av julälskare! Du kan bland annat se fantastiska egengjorda pepparkakshus och spela julmemory.
Jul i Sverige Här finns till och med ett julforum!

Måste förresten rekommendera en riktigt bra låt till er som kanske inte har hört den. Jason Mraz - I'm yours. Det är liiiite jobbigt att läpprörelser och ljud inte är synkade men man måste ju inte titta, det räcker att lyssna. :-)

9 kommentarer:

Susanne sa...

Hittade din hemsida via FL. Om jag ha skrivit förut så ber jag om ursäkt att jag upprepar mig :-) Har ibland lite dåligt kom i håg. Kan bero på att jag har fullt med ongar och en i magen. Jättefin blogg du har. Läser också "Hem o Antik" just nu. Absoluta faviorittidningen.
Må så gott!

Signes Vind sa...

Läcker låt och bra jultips. Längtar också till jul - hoppas tiden går fort!

Lotta sa...

Hej vännen!
Tack för alla tips, här har du en julälskare till!

Och vilken härlig låt! Den ska jag genast spela för sonen min och be att han lär sig spela och sjunga! Perfekt låt för en trubadur!

Massa kramar
Lotta

Anonym sa...

Du och M kan ju slå era huvuden ihop. Det är bara September och det ska vara sommar innan det kan bli jul. =(

Anonym sa...

Åh, jullängtan har jag haft länge! Men som vanligt går det väl över lagom till december *suck*

Jag måste spana in julsidorna du tipsade om, det kanske finns några bra pysseltips!

Linneagården sa...

Du skrev så bra att man nästan börjar länkta efter glögg & julmusik osv...
*kram* /madelene

Lotta sa...

Massa varma tackkramar från mig!

Och visst är mina fönster helt underbara! De visste hur man gjorde fina fönster förr!

många varma kramar från
Lotta

www.nestorforlag.se sa...

Som tack för all rolig läsning och stor inspiration erbjuder country-dreams.se alla bloggare 10 % rabatt på en vara under en dag, den 20/10. Rabatten kan inte kombineras med andra erbjudanden och gäller ej beställningsvaror.
Vid din beställning anger du under "meddelande till säljaren" ditt bloggnamn samt vilken vara du vill ha till rabatterat pris.
Välkommen in.

Mvh Jessica/country dreams

www.country-dreams.se

Handplockat sa...

hos dej regnar det
och här vräkte snön ned i massor denna morgon men sen dom solen så det blev nästan vårvinterkänsla

ha en go torsdag