söndag 1 juli 2007

Vilken dag!

Idag har vi varit på en härlig loppisrunda, och klämde även in ett McDonald'sstopp och ett slottsbesök. Lyckliga jag kom hem med lite saker, men naturligtvis inget jag egentligen behövde.

En liten kanna som blev en prydnad i hyllan på balkongen blev min för en femma.


Ett uppläggningsfat och en tallrik, blå fasan från norska Egersund. Tjugo kronor styck.


En närbild på det vackra mönstret.


En gammal rätt rejäl ram för 25 kronor.


En märklig liten ljusstake som inte är så blänkande som man kan tro av bilden.


En sockertång med vackert rosmönster. Fick den och ljusstaken för en tjuga.


Vi åkte förbi några polacker som bodde i husvagnar mitt ute bland hästar och kor och hade blomsterförsäljning, stannade till där och blev 25 kronor fattigare och fyra plantor rikare.

En sån här...


Ett par såna här...


Och en smultronplanta. Varför köpte jag inte fler när de kostade en femma styck?!


Fick något slags kreativt ryck och pyntade lite mer. I växthuset bor numera lite stenar och snäckor.


Mina vita pelargoner trivs i sin låda i solen.


Har tagit över en drös frösådder av syster yster som är bortrest en hel månad. Blåklint och lite annat. Får se om de vill leva hos mig. Vattenkannan är ny från Indiska, den är lite märklig och inte den bästa jag har provat men visst är den snygg?!

Får se om jag får den här rosen att leva upp med lite ny jord och kärlek.

Hittade en krok bakom hyllan och hängde en kanna där.


Här ska jag sitta så fort vi har hunnit få klart middagen. Kanske går fortare om jag hjälper till...?

4 kommentarer:

Lotta sa...

Det verkar som om ni haft en riktigt bra dag! Härliga fynd! Och så mycket växande du har fått på din balkong.

Du lär sova gott i natt tror jag!

Kram
Lotta

På min gatan i stan sa...

Det var härliga inköp det. Altid kul med loppis! :-)

Kram!

Ina sa...

Hej! Ser arr du också varit och fyndat, åååhh det är väl härligt att köpa på sig massa vackra grejer som man inyte behöver!? Känner igen det där med att du endast köpte ett par plantor fasten det var så billigt, ibland gör man konstiga saker som det inte är någon logik i och sen ångrar man ihjäl sig...hi, hi...
Ha det gott!!
Kram Ina

Stina sa...

Mycket fint är det . Puss