fredag 20 april 2007

Det bara blåser och jag drömmer om balkongen

Jag satt och surfade runt och letade efter sånt jag vill ha till balkongen. Min gamla vattenkanna har fryst sönder (korkade jag lät den stå ute och frysa fast) över vintern så jag tänkte ersätta den med den här underbara från Indiska. För att få en lite mer romantisk känsla trots teakbord så tänkte jag köpa en sån här spetsduk i plast från Rusta. De kostar bara från 49 kr så är de bara okej i verkligheten så är det ju ett kap. Brickan ska jag bära ut saft och kakor till mig och sambon på. Vi äger faktiskt bara fula eller små brickor och det duger ju inte! Trasmattekorgen ska få bo inomhus på nätterna för att inte bli förstörd men jag tänkte ha tidningar och annat bra-att-ha i den som man vill komma åt när man sitter där ute och slappar. Ett trädgårdsset är ju ett måste när jag grejar med mina nyplanterade fröer (okej, jag har börjat men är lååångt ifrån klar). Ikväll tänkte jag göra etiketter till krukorna så jag vet vad jag har sått (eller kommer att så...). Jag vete sjutton vad jag ska ha i den vackra vita hinken, men jag vill bara ha den!
Och när jag är klar ser det preciiiiis ut som på bilden nedan, som kommer från EM. Nej, det är väl inte riktigt min stil kanske, men jag gillar lugnet i bilden och det är lugn och ro jag är ute efter på balkongen.


8 kommentarer:

Lisa sa...

Mysiga ting! Plastspetsduken från Rusta har jag också kollat in. Kan vara bra med plast ibland..

n o r d i n g å r d e n sa...

Läckert collage och tack för alla köptips!! På Rusta kan man numera verkligen hitta mycket fint!!! De där brickorna var ju jättefina!!! Mari.

♥ Pia... sa...

Hmmm...precis en sån duk har jag köpt för DYRA pengar på en inredningsaffär och så har de duken på RUSTA..morrr....men fina saker har du knåpat ihop tycker jag ..vill ha en hel del..PIA

Lotta sa...

Du kommer att få det så fint och mysigt på din balkong! Jag såg brickorna på Rusta i fredags, så söta! Höll en rosa i handen, men la tillbaka den. Jag skulle ju bara köpa färg! Men jag ångrar mig nu.....

Ha en härlig vecka!
Kram från Lotta

Anonym sa...

Fina saker du drömmer om! Jag skulle oxå gärna ha dom! :)
Ha en bra vecka!

Jennyshemochharmoni sa...

Åååå vad inspirerande att göra ett collage om sina "vill ha" balkongsaker. Det ska jag också göra! Jag ska verkligen försöka göra något åt min balkong i år. Tack snälla för tipset! KRAM

anna k. sa...

Vad fina saker du vaskat fram! I hinken tycker jag du ska sätta kryddor! Det doftar så gott i sommarsolen! Hoppas vi får se lite bilder på slutresultatet!

Hem och Lycka sa...

Hihi, den där episoden med kannan skulle kunna ha gjorts av mig ;-)