onsdag 11 april 2007

Här skulle ha varit ett härligt inlägg om våren...


Stocktoa och bajs i området
Bilderna kommer från http://www.orientering.nu/ovrigt/humor/skylt01.php, och
det är värt att spana in deras skyltar för de var riktigt skojiga mitt i mitt elände.


Istället är det ett ilsket inlägg om skit.
Jag går i godan ro i skogen med hunden, tittar på vad som hade kommit upp ur marken sen sist och njuter av solskenet och att det faktiskt är vindstilla bland träden. Jag ser ett par blåsippor som växer så vackert bland löven och sliter upp kameran i högsta hugg.

Plötsligt rynkas min näsa. Vad är det där för lukt? Det är ju bajs! Inte hundbajs utan från en människa. Fy vad äckligt! Jag måste stå nära en vidrig hög och flyttar mig genast. Men vad konstigt, lukten hänger kvar. Min blick dras neråt och vad ser jag? Jo, mina nya fina rosa skor är täckta med det vidriga kladdiga bruna och hunden springer genast fram och slickar på den ena skon. Jag rycker bort honom och ryser av äckel.

Skrattande och gråtande om vartannat -lite smått hysterisk uppenbarligen - tar jag mig snabbt tillbaka till bilen och hittar en plastpåse i bakluckan som jag lägger skorna i. Jag rullar upp byxbenen och kör hem i strumplästen. Väl hemma störtar jag ner i tvättstugan för att se om det inte finns en tvättid snart. Det brukar vara lugnt på dagtid men inte den här veckan inte. Först på fredag kväll kan jag få dränka skor och byxor i tvättmedel och se om det går att få bort. Tills dess bor hela påsen på balkongen och det är tur att det blåser så man inte vill vara där! Hunden är sanerad och ligger och skäms.


Tills vi hörs igen på ett lite mer angenämt vis så får ni ha det bra i det blåsiga solskenet. Ska spana efter härliga vårbilder i någon annas blogg istället...

5 kommentarer:

Lotta sa...

BLÄÄÄÄÄÄ vad trist! Men du måste ha sett rolig ut när du rusade till bilen! :-D

Kram från Lotta

Stina sa...

Kram gumman.
Fy, vad äckligt. Värsta lukten .Usch!

Stina

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja det är det jag brukar säga, vi människor är värst!!! Djurskit är väl inget...
Kul inlägg!! Mari.

Anonym sa...

Men fy fasen! Stackars dig vännen! Hahahaha, men du e himla rolig!;)

/Marih

♥ Pia... sa...

Jag håller määää....blääää...det är tråkigt när det blir sådär...men hoppas du finner andra ställen ..ha en trevlig helg..PIA