söndag 15 april 2007

Skottlands fantastiska slott

Jag tänkte ta er med på en liten längtansfull tur till Skottland, där det finns en historia att berätta om allt. Dessa slott vore väl inte helt fel att besöka? Det bästa av allt, de fungerar även som hotell! Tyvärr är priset inte riktigt lika vackert som bilderna ni ska få se, ett rum kostar oftast runt 2000 per person och natt, ibland ingår middag.

Alla bilder kommer från Celtic Castles.



Myres Castle - romantiken flödar och jag kan se framför mig hur man strosar runt i parken arm i arm med sin älskade. Håll hårt i spypåsen när ni kliver in i Charles' room för hur i allsin dar har de tänkt här?!


Plane Castle - som på de flesta slott är man välkommen att ha sitt bröllop där. Ingår Braveheart i paketet månntro?



Castle Stuart, färdigbyggt 1625 av en långväga släkting till Mary Queen of Scots.


Birkhill Castle. Den bästa tiden att besöka Skottland är i maj eller september, och visst är höstfärgerna magiska? Ett rum kostar "bara" £130 per person och natt.



Amhuinnsuidhe Castle - en riktig prinsessdröm!

Jag hoppas att ni sitter och suktar ordentligt nu, och om det är någon av er som har besökt något av Skottlands slott så får ni gärna berätta om det. Själv har jag bara varit i Edinburgh och det var en fantastisk upplevelse som bara gav mersmak. Nu drömmer vi om nästa Skottlandsresa, där vi ska köra kors och tvärs och besöka whiskydestillerier och bo på slott och andas historia. Fast den ligger lååångt fram i tiden!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Och gifta er...? ;-)

Jennyshemochharmoni sa...

Fantastiskt! Jag har aldrig varit på ett riktigt slott tror jag, kanske när jag var mindre(???). Kan bara tänka mig hur det måste kännas. Alla vibbar från förr. Oj oj!:) Ha en skön måndag i solen!

Lotta sa...

Underbara bilder! Jag har aldrig varit i Skottland, men faktiskt så har jag, mina två bröder och våra familjer + våra föräldrar börjat så smått att prata om att åka till Skottland alla 15 tillsammans. Vi får väl se om det blir av.

Tack för fina bilder!
kram Lotta

Lily of the valley sa...

Jag vill åka till Skottland!
Vilka underbara bilder och så romantiskt!
Kram
Lily

Poppins sa...

Jättefint i Skottland. Åker gärna dit. Min man har längtat dit länge, det är whiskyn som drar...