fredag 27 april 2007

En titt på balkongen

Idag får ni titta på min balkong i förändring inför sommaren.


Okej, det ser inte mycket ut för världen än, men ny duk från Rusta har inhandlats (brickorna var slut i vitt och då ville jag inte ha någon). Skulle köpa sånt där tyg man sätter på insidan av balkongen, i vitt naturligtvis, men det var slut när jag var på Ikea sist. Vi har bestämt att vi ska leva med stolarna i sommar eftersom det är så praktiskt att kunna fälla ihop dem. Jag ska jaga nya dynor dock, helst med volang så det blir ett mjukare intryck.


Här är en drös av mina Mårbackasticklingar och frösådder. Håller på att vänja dem vid utelivet så sakteliga.


I dessa två blomlådor som man kan ana (cykel på väg till cykelrum, nyckel dit och cykellås inhandlat - så ni inte tror att vi lever så här!) håller jag på att fundera ut vad jag vill ha. Det lutar i alla fall åt att jag skippar frösådd och köper färdigt istället. Vi har stekande sol mellan ungefär 12 och 20 så det måste vara tåliga rackare.


Påskliljorna håller på att somna in och ska bytas ut mot...?

En påskpensékorg från farmor! Det sitter lite roliga tuppar och grejer i men de syns inte tyvärr.
Nyinköpt olivträd! (tips - Ica Kvantum Kungens Kurva 69 kr!)
En födelsedagspresent till sambon, vars tidigare träd jag uppsåtligen har tagit livet av då de var skitfula...
Hyllan som kommer vara full med blomster om ett par månader.
Bänken ska målas vit och dyna ska inhandlas. Den är min planteringsgrejsförvaring och rymmer en hel del. Växthuset ska inte stå där sen utan i hyllan, bänken har nämligen världens solläge och ska endast användas att sätta människorumpor på.
Här ska jag ha något som hänger, förra året hade jag en vit vacker sak som jag inte minns namnet på men jag skulle vilja ha något som inte skräpar lika mycket - tips?
Man nästan hör hur det knakar!
Ha en underbar fredag och helg (hinner jag så kommer fler inlägg) och njut av solen medan den syns!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Din balkong ser jättestor ut! =D

Minna Mercke Schmidt sa...

Spännande med balkong projektet. Det ska bli kul att se vad som händer under sommaren : )))

Anonym sa...

Vilken fin duk du har köpt! :)

Eva Agnes sa...

Så mycket du kan göra med din balkong. Du har min beundran.
Kramar och trevlig helg
Eva Agnes

Anonym sa...

Va!? Finns det så vasckra dukar på Rusta?

Hem och Lycka sa...

Nähä vilket billigt olivträd!! Vad mysigt du har det på balkongen, ska bli kul att se vad du hittar på där :-) kramizz

♥ Pia... sa...

Hej så fin duk ,har köpt en liknande för "dyra" pengar..på en inredningsaffär...och så finns det allt man kan köpa på ...RUSTA...så det kan vara...ha det så gott ..PIA