lördag 2 juni 2007

Balkongen... igen!

Godkväll på er!

Sitter och lyssnar på kvällsljuden här där vi bor. En killfest mittemot och en tjejfest intill. Det känns som att vara på chartersemester... :-)

Först en liten bladlusrapport - här lever och frodas bara blommorna numera men jag kör kuren en vecka till för säkerhets skull. Verkar som om de älskar vita blommor av nån anledning och skyr färgade - helt sjukt! De blå penséerna mår hundra gånger bättre än de vita!


Har pysslat lite med snäckor och stenar.



Sambon fick välja alldeles själv på Zeta idag. Det blev en chilifrukt - och vem ska äta den?! Vilket underbart ställe förresten, dit åker vi fler gånger!


När jag fick välja blev det murgröna och VIT flitiga lisa till blomlådan som blev av med penséer idag. En rostig klättergrej fick hamna där också och där ska murgrönan få klättra.


Tog så härliga soliga bilder förut idag! Här är hundkex i kanna.


Vi dukade fint till vår enkla lunch för jag ville skita ner servetterna och få köra dem i klorin sen...


Nu ska här målas för glatta livet!

4 kommentarer:

Lantliga ting sa...

Va mysigt med alla blommor på balkongen. Själv har man ju inte gröna fingrar för 5 öre :) Kram

Husbilsresan sa...

Vad du har grejat på din balkong...på min har det inte blivit nåt annat än lite penseer än.Men det kommer väl...nu har det ju blivit sommar i alla fall.
Ha en skön och varm vecka!Kram!

Julias vita drömmar sa...

Kikar in här och svarar!
Glömde ju alldelels bort vad jag skulle skriva då jag såg snäckorna hihi. Jättefint att ha dem så. Jag skulel kunna tänka mig lite vackra stenar i fatet sådär...superfint! *inspirerad*
KRAM!

Eva Agnes sa...

Tack Linnéa!
Det är nog ungdomar som inte har annat för sig än elakheter, som är de idioterna. De bryr sig inte om några andra än sig själva. Så har jag uppfatta det.
Kanske kan någon annan liten fågel ha glädje av holken så småningom...
Så fina väväxter du skaffat på Zeta. Har läst om ägaren i diverse inredningstidningar. Men har aldrig varit där.
Din balkong är så jättefin och mysig och håll bladlössen borta..... :-)
Kramar Eva Agnes