fredag 29 juni 2007

Gotland

Längesen....! Här är i alla fall lite bildbevis på att jag har haft semester. Det har varit sköna veckor, men med rätt mycket jobb ändå. Jag har gjort iordning loppisen och det tog ungefär en arbetsvecka. Sen hade jag öppet några dagar men hade lite problem med Vägverket, för de tog ner min skylt. Fast snälla grannar med cykelkärra och skyltmaterial hjälpte mig så nu är vi på banan igen. Tyvärr blev mina bilder från loppisen helt kassa, förutom en från utsidan.


Kameran fick följa med en skön dag i Visby.



En drös med andungar, så himla söta! Men igår på promenad i Hammarby Sjöstad med syster yster och bebis såg vi svanungar och de var nåt alldeles extra, och ett par fågelungar av någon sort vi inte kom på namnet på (mamman var svart med stora simfötter och hon dök och hämtade sjögräs till ungarna).


En husvägg med klätterrosor. Det här var 19 juni och rosorna var i full blom. Sanslöst vackert!


Lite bilder från Botaniska trädgården. Jag visste att jag borde ha antecknat vad blommorna hette, men för att vara typiskt mig så knäppte jag bilder till höger och vänster för att allt var så fint och sen kom jag inte ihåg ett smack.















Så där ja! Nu lever bloggen igen! :-)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Tjena tjejen!
Välkommen tillbaka! Vilka underbara bilder du visar upp, fy vad jag längtar till min semester!

Kram på dig!
Lotta

Anonym sa...

typiskt vägverket... Vi besökte ett café för nån vecka sedan som hade samma bekymmer - de fick inte ha några skyltar vid vägen för vägverket och det i sin tur innebar att många missar att där finns ett café.