onsdag 6 juni 2007

Skåpet!

Jag är bara så nöjd! Skåpet är äntligen färdigmålat! Det har dock inte hamnat på rätt plats än, och tyvärr så ska ju tv:n stå på det. Det gör mig verkligen ledsen, har slitit så med ytan och så ska vi ställa en stor kluns där. Men det blir nog den snyggaste tv-möbeln jag har sett på länge så det ska nog bli bra. :-)
Jag bjuder på en bild före ommålning, en bild med ett lager färg påstruken och sen kommer det färdiga resultatet.




Utan att göra det med flit så lyckades jag göra gångjärnen väldigt shabby. Jag älskar att det inte är perfekt, och det ser ut som om det har stått ett tag och slitits.

Älskar beslagen och är sugen på att leta liknande till mitt andra vita skåp. Jag kan alltid hitta på nya projekt...

Nu är det bara femtioelva lager kvar på skrivbordet, det visade sig vara ett jättejobb. Jag har slipat, spacklat och limmat och tvingat det. Har målat fyra lager än så länge, fem på ovansidan, och det är fortfarande lite rosa på ovansidan och gulaktigt på resten. Det krävs minst tre lager till så det är väl klart imorgon med lite tur.

12 kommentarer:

Lotta sa...

Skåpet blev verkligen jättefint! Blir den finaste TV-möbeln jag sett!

Tackar för berömmet om min trädgård! Jag börjar äntligen få kläm på det här med trädgårdsarbete tror jag, efter 10 år i huset.

När vi flyttade in var det en typisk 70-tals trädgård med massor av vintergröna barrväxter. Inte en enda växt finns kvar från den tiden!

Fast jag är bara en glad amatör, jag planerar aldrig, bara planterar där jag tycker det fattas nått!

Kram Lotta

Anonym sa...

ja, det är ju det som är tjusningen med denna inredningsstil, det behöver inte vara perfekt :)

Jennyshemochharmoni sa...

Blev ju kanonfint! Tänk vad vitfärg kan göra på en möbel! Ha en härlig sommardag idag! KRAM

Madicken sa...

Ohhh, det blev verkligen jättefint! Vad duktig du är!
Kram

Anonym sa...

Vilket vackert skåp!

♥ Pia... sa...

Hej det blev snyggt...PIA

Anonym sa...

Så fiint det blev, nya tvskåpet! Duktig du är! Och visst e de trööök med gamla betsade möbler som ena blir rosa i vitfärgen...suck!
Och jag måste säga att dinn lilla överskriftsbild eller vad de nu heter, e den snyggaste jag sett på länge!

Kramis/Mari

Lin & Lavendel sa...

Skåpet blev jättefint!

Skatan sa...

Hej! Så kul att se före, undertiden och efterbilder! Det blev verkligen toppenfint. Synd bara med tanke på TV:n, jag vet vad du menar... Ha en skön helg!

Stina sa...

Superfint! Verkligen...duktiga du.
Puss

Anonym sa...

Skåpet blir jättefint!..Det är så kul att hitta såna skåp att måla om och att slippa de moderna, tråkiga tv-möblerna!.. :)

Anonym sa...

Kikade in på din blogg och blev verkligen inspirerad av att börja måla om mina möbler!!!
Tackar för alla fina bilder och tips!
Mvh Lena