lördag 2 juni 2007

Loppis!

Så har man varit på loppis och hängt på låset klockan tio med de andra galningarna. Träffade en intressant dam som precis hade flyttat tillbaka till Sverige efter att ha bott i Sydafrika i 40 år. Hon berättade om livet där och var frustrerad över vår slit- och slängmentalitet i Sverige. En tankeställare, absolut. Vilket inte hindrade mig från att handla på loppisen, men jag ska ju inte slänga bort grejerna.

Det här kom jag hem med:

Tre små engelska fat. Jag ställer blomkrukor på allt sådant här och har några engelska blå sen tidigare.


Ett litet hjärta som man kan ha något som luktar gott i.


En plåtbricka. Har ju en drös små sen förut, den här varianten är en riktig bricka och matchar de andra. Jag vet att de är rätt kitschiga de här brickorna, men jag tycker de är jättesöta.


En linneduk - apbilligt för att den inte var prismärkt.


En ny tårtspade så vi slipper använda en hemsk sak som jag har liggande i en låda. Den är i mycket bättre skick än vad bilden visar.


En gammal ram med glaset intakt.


Det var allt från mig för den här gången! Ut i solen med er!

6 kommentarer:

Stina sa...

Du är ju söt du...:-)

Fina saker!
Tack för att du är så snäll! Puss Stina

Skatan sa...

De engelska faten väcker minnen av morfar som sörplade kaffe på fat. De hade likadana. Fint att se dina fynd : )

Eva Agnes sa...

Den loppisen var givande. Helt enormt fina grejer du skaffat dig där.
Kram Eva Agnes

Anonym sa...

Hej, ville bara tala om att Olle Idewall var min morfar och att dina fina ord om hans konst värmer ända in i hjärtat!

Äppelhem sa...

Olle Idewalls barnbarn - nu värmde du _mitt_ hjärta! Ha en fortsatt trevlig helg!

Anonym sa...

Hej! Fina saker! Roligt med tavlan av O Idewall. Jag har en från 1965 som jag köpt av honom själv. Skulle vilja ha kontakt med hans barnbarn.