torsdag 15 februari 2007

Långt till sommaren...














Idag är en sån där dag då det känns alldeles för långt tills det blir sol och värme igen. Jag vill göra i ordning balkongen, så mina frön, få ut balkongmöblerna, sitta ute om kvällarna och lyssna på syrsorna... Vilket påminner mig om att jag förra året gjorde ett av de sämsta inköpen jag någonsin gjort. Två balkongstolar skulle raskt inhandlas, då de gamla var ruggigt obekväma. I brist på bättre och som den sucker för reor jag är lyckades jag kånka hem två vrålstora stolar från Ikea. Dumt, dumt, dumt. Det gick inte att vistas på balkongen med båda stolarna där, de gick inte att fälla ihop och de gick inte att ta in i monterat tillstånd. När vi i höstas fick nog av stolarna så sumpade jag minst en skruv i gräset nedanför balkongen som vi sen inte kunde hitta. Så nu står stolvraken nere i förrådet och väntar på att bäras ut i grovsoprummet. Det bara bär mig emot att kasta någonting som nästan är nytt.
Den här rottingfåtöljen från Ikea, Agen, för 279 kr är jag väldigt sugen på. Jag vill också väldigt gärna ha bordet Melhus för 199 kr, även det från Ikea. Det är totalt opraktiskt för man kan ju inte sitta två personer vid det och äta. Men opraktiskt är så fint! Och tänk er att det står en Mårbackapelargon i romantisk kruka ovanpå... I och för sig har vi ett teakbord som funkar bra och går att fälla ihop, vilket ju är praktiskt när man har balkong... Kanske måla vitt?

3 kommentarer:

Stina sa...

Detsamma! Hoppas att du får en bra helg.
Kul att du tittar in. Kram / Stina

hulukvarn sa...

Ha en bra helg!! mysig blogg! första besöket...

Hem och Lycka sa...

Haha :-D Kunde inte låta bli att le när jag läste om ditt intermezzo över stolarna.. Vi köpte nämligen exakt samma till vår nya inglasade balkong i gamla lägenheten, klämde in dem genom dörröppningen med rätt stor möda och då först slog den hemska tanken oss - hoppas de går ut på balkongen!!? NIX, vi fick inte igenom dem genom dörren!! :-D Så det var bara att åka tillbaka till IKEA och kassörskan skrattade gott åt oss när vi berättade. Men Agen är vi nöjda med!!