torsdag 22 februari 2007

Shoppat


Här är dagens inköp! Nytt kakfat och nya servetter från Indiska. Råkade även få med mig en tunika och en scarf hem men det hör inte till den här bloggen. ;-) Kakfatet råkade bli ett lökfat under matlagningen och det var faktiskt inte så dumt... Jag ville ha en ganska tunn lite större kopp med fat för mina fikastunder men tyckte att Indiskas koppar var för tjocka. Jag kom även fram till att jag vill ha något gammalt så jämvikten med nya och gamla saker förblir intakt här hemma. Får lätt en slags panik om för många saker är nya och tjusiga, och det har verkligen sin charm när saker är slitna på riktigt och inte av tillverkaren.



3 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, håller med, det är mixen av gammalt och nytt att allt kommer till sin fördel tycker jag,... Bra idé med lök i kakfatet, blev jättesnyggt! Jiipi, nu är det fredag!! Mari.

Julias vita drömmar sa...

Underbart kakfat, skulle jag med vilja ha, hoppas de finns kvar när jag ska ut på shopping nästa lördag!

Anonym sa...

Jag har oxå ett sånt kakfat! Gillar det jättemycket! :)
Jag gillar verkligen namnet på din blogg...låter så härligt..blir sugen på äpplen! :)