tisdag 20 februari 2007

Shopping


Jag ska ta en tur på stan på torsdag är tanken. Nu har jag stängt in mig med mitt tentapluggande så mycket så jag måste se folk! Tänkte besöka Indiska och kanske införskaffa ett par såna här koppar för 39,50 styck och sen har jag dessutom kommit på att jag inte äger ett kakfat att ha framme till vardags. Jag har bara det fina fina som jag plockar fram vid födelsedagar, vilket innebär max två gånger om året. Nu när jag pluggar och faktiskt fikar hemma i stort sett varje eftermiddag så vill jag fika med stil. Bara för det så blev jag grymt sugen på dajmcappuccino med smultronkakor till (ni kan lita på att cappuccinon är färdigköpt pulver på påse och att det är köbekaoger som sambon säger - jag pysslar gärna men inte med sånt). Därför kommer kanske det här kakfatet för 79,50 följa med hem. Vi får se.



4 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

..du gillar tydligen mycket av det jag gillar, jag har ett likadant!
Man fikar verkligen med "stil" med ett sådant, de är jättefina!

Ha en bra kväll! / Mari.

hulukvarn sa...

Jag älskar kakfat i alla former, jag älskar även att baka kakor....det är riktigt kul när man lyckas...det krävs dock ganska mycket övning tyvärr så då säger man, tack att köpekaker (min dialekt) finns!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej igen, jo du, lammöron heter den där växten. Gulligt namn och man kan förstå varför den heter så, den både känns som det och ser ut så i både storlek och form. Ljuvlig växt, man kan plantera den ifall man inte har ngt husdjur ;-) sååå mjuka blad att draaa i, som djuröron och fina i buketter och som här, då jag limmat dem på ett oasisblock!

Minna Mercke Schmidt sa...

Hej Äppelhuset! Vad härligt med en till underbar blogg (fast jag hinner inte riktigt med alla fina nya bloggar som startas här o var -det här är mitt premiär besök). Köpte ett gäng likadana kaffekoppar från indiska - de är så söta. Längtar efter de varma sommardagarna så jag kan duka till en romantisk sommarfika ute i trädgården.