tisdag 22 maj 2007

Fler fynd!

Vi börjar med en riktigt dålig bild! Fatet till glaskupan är nytt - jag var ju tvungen att kolla in konkurrensen till vår loppis på Gotland då hon redan hade öppnat för säsongen när jag var där. Fick även med mig en liten emaljburk med lock, men den har inte hittat sin plats än.


På Stadsmissionen hittade jag igår lite fler krukfat. Jag har blått och vitt i kök och sovrum så risken är stor att de blåvita faten (tre stycken) hamnar i något av de rummen.


Min favoritservis är INTE Gröna Anna. Tycker den är ganska trist. Dock fick det här fatet som var med i en auktionslåda pryda sin plats till en lerkruka och då fick det plötsligt ett bättre liv.



Den här kannan från Rörstrand följde med hem från vår egen loppis på Gotland.


Kannorna hittade jag igår på Stadsmissionen.


I den här tvålpumpen från Indiska har jag numera diskmedel, har velat ha den länge men tyckte att den var för dyr. För reapriset 49 kr fick den följa med hem.


Jag har även suktat lika länge efter den här, även den från Indiska, och när den sattes ner till 59 kr slog jag till.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara fynd. Alltid lika roligt att kolla in vad andra har fyndat.

Kram Mettan

Stina sa...

Mysiga saker! Kram

Lotta sa...

Nämen vad fina saker du fyndat!

Och visst är det härligt när det är rea på Indiska!

Kram Lotta

Stina sa...

Ja, vet du...jag hade en loppis en gång och då sa alla att de uppskattade prislapparna. Så då gör jag så. Fniss
Puss

Stina sa...

Nä, vi var upp till affären och frågade, så fick vi en rulle.;-)

Madicken sa...

Hej! Ohhh, vilka fina saker du har hittat! Jag funderar lite om jag kan hjälpa dig med ditt kamerabekymmer? Ofta när man ska ta närbilder så behöver man ställa in kameran på en symbol som oftast är en blomma. Har du en sådan så tar kameran bättre bilder på nära håll. Har du inte det så ställ dig långt bort och zooma in motivet istället.(Om du nu har en zoom.)Då kan skärpan också bli bättre!
MVH Madicken

elin1976 sa...

Så mange flott saker du viser i dag. Klem:O)

Anonym sa...

Hej!
Har din lilla syster fött bebisen?
Vad fina saker du fyndat!
Ha en fin dag med din kära!
Kram Bodil.

Lavendel & Romantik sa...

Vilka fynd du gjort, det är klart att du får krypa ner i mitt bad med en balja vin ;-) ha det gott nu gumman kram/Majsan