tisdag 8 maj 2007

Mysteriet med den övergivna båten

I helgen var vi ute och promenerade i Vinterviken. I två års tid har det legat en segelbåt med bruten mast (eller nån annan pinne som har gått av, jag är ingen båtmänniska...) mitt i viken, och vi undrar varje gång vi går förbi varför den bara får ligga kvar, året om. Hade det varit min segelbåt så hade jag legat och solat på däck i värmen, men CSI-fantast som jag är så har jag en massa idéer om var ägaren egentligen är. ;-) Teorier någon?



Mer än så här kommer inte från min sida just nu - har massor att göra i skolan som ger mig dåligt samvete och jag vet att om jag tillåter mig själv så lägger jag all min tid på bloggen och inredningen istället. Ha en skön dag!

6 kommentarer:

Lotta sa...

Vilket mysterium! Jag är likadan, jag går igång och börjar fantisera när jag ser saker som inte ser ut att stämma riktigt!

Hoppas att du får tid för det du vill göra också, och inte bara sitta med näsan i skolböckerna!

kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Vad mystiskt!!

Anonym sa...

Ja man kan ju verkligen undra om den legat på samma plats i två års tid... Är det ingen som äger den och är rädd om den?

♥ Pia... sa...

så konstigt??? hoppas att du får inreda och blogga riktígt mycket snart...PIA

Anonym sa...

Meeeeen... det är väl inget fel på den båten? Ser inget som ser trasigt ut på bilden iaf... däremot så ser den ut att ligga ankrad vid nån boj... :-)

Unknown sa...

Hej
har också undrat över båten! Funderarde också på om man över huvud taget fick ha en båt liggandes där. men.. för några månader sedan när isen precis började smälta, minns att det var is kvar, så kom en äldre man ocg två yngre förmågor (gissar barnbarn) men allehanda städprylar i händerna och klev ombord. Sjukt nyfikna blev vi!! Några dagar senare gick jag förbi och den var i något bättre skick och en tredje gång var de någon ombord igen fast nu kunde jag inte se personen. Hade god lust att gå närmre och fråga hur allt låg till man har ju liksom börjat skapa sina egna teorier om varför båten låg där den låg.. vet tyvärr inte mer..
/Helena