måndag 28 maj 2007

Utmanad!

Så har turen kommit till mig, jag som trodde jag skulle slippa. ;-) Kram på dig Mari! Nu var jag tvungen att välja ut mina tre favoritsaker. Eller... det blev faktiskt fyra, fast den sista är mest på skoj.


Favoritsak 1:
Den här stolen och tre till likadana har jag ärvt av mina morföräldrar. Jag fick välja vad jag ville ha och jag tycker så mycket om stolarna och framför allt klädseln. Tyvärr är den inte så fräsch längre och det har jag många trevliga middagar att tacka för... Jag har börjat leta ny klädsel men det får dröja ett tag tills jag hittar ett tyg som känns rätt.

Favoritsak 2:
Den här tavlan har jag fått i födelsedagspresent av mina föräldrar. Mamma och jag satt en dag i bilen utanför ett galleri och väntade på min syster, och beundrade tavlorna där inne. En av dem blev min på nästa födelsedag och jag blir glad varje gång jag ser den. Ramen är svulstig och härlig och gör tavlan ännu finare tycker jag.


Favoritsak 3:
Den är inte vacker men den gör så att jag kan få plats med många fler blommor på balkongen. Favoritsak nummer tre är zinkhyllan på balkongen.

Måste bara få visa min nya leksak som inte ens är uppackad än. Det ska bli spännande att se om jag klarar av den! Den är favoritsak fyra, men kan lika gärna bli ett hatobjekt när jag har provat den...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du e la underbar!;) Och du kan ta min trädgård så tar jag din balkong...jag e inte van stor trädgård, tycker mest jag står handfallen!;)
Dina stolar e så fina o jag älskade motivet på din fina tavla!

Kramisen!
/Mari

♥ Pia... sa...

Hej..fina saker..men vad var det där sista?? ha det så bra..PIA

Poppins sa...

Kul att se dina val. Hyllan på balkongen verkar vara praktiskt. Och ful var den väl inte!
Du verkar vara en riktig handy-woman om jag tolkar din sista sak rätt.