måndag 21 maj 2007

Nya fynd!

Jag var ju på Gotland förra helgen och kom hem med ett skrivbord, inropat på aukton för 300 kronor. Det är gjort på Gotland av en Erik Olsson om jag hörde rätt. Inte konstnären alltså - hans tavlor är fantastiska och jag kommer säkerligen att berätta om honom längre fram. Detta skrivbord ska jag slipa och måla vitt, sen åker ek-Mikael från Ikea all världens väg.
Idag ville jag fira att jag hade lämnat in mitt pm och besökte Stadsmissionen. Först hittade jag en drös assietter att ställa blomkrukor på och ett par kannor. Det är för mörkt nu för att fota dem så de kommer till sin rätt så det får bli en annan gång. Men fina är de!
När jag hade betalat tog jag ett varv "för säkerhets skull" som jag brukar kalla det, så jag inte missar nåt... Ni vet det där varvet som alla killar hatar och som gör att allt tar miljoner år när man ska någonstans... och springer rakt på Skåpet! Jag har letat sen i höstas efter något att ersätta björk-Magiker från vardagsrummet med. När vi köpte Magiker tyckte jag att det var SÅ snyggt men så plötsligt hittade jag min stil och det fanns inte något magiskt i Magiker längre.
Mamma och pappa engagerades och mötte upp med sin bil efter jobbet, som rymmer ett skåp och lite till. Underbara föräldrarna såg till att jag fick hem mitt drömskåp redan idag och nu väntar det på slipning och målning (vitt naturligtvis!). Vårt vardagsrum ser ut som ett möbellager för tillfället men det är det värt!
Att fina saker kan göra en så lycklig!

4 kommentarer:

www.mariante.se sa...

Lyckan rusar runt i kroppen å man åker på någe konstigt vis pulka inne i sig själv...det brusar å porlar så det nästan viner om blodet...
NJUT kvinna i full adrag av dina underbara fynd!Jag vet precis hur det känns å det är ok att ta några danssteg.....
Din lycka smittar å jag kan somna med ett leende på läppen, tack för att du delar!
natti natti

Signes Vind sa...

Hur kan man göra ett sådant fynd undrar jag???? Grattis, grattis - är inte alls avundsjuk ;-(((

Poppins sa...

Vilka trevliga fynd! Verkar vara i perfekt kondition, nästan synd att måla vitt... Men kommer säkert att bli såååå snyggt.

Anonym sa...

Vilket fynd du gjorde ! Jag ser fram emot att få se en bild när du målat det vitt. Kommer bli jätte snyggt !

Kram Kram
Carina