torsdag 31 maj 2007

Det växer och frodas och ett fynd i källaren

Precis alldeles nyss skulle jag ut i grovsoprummet och hämta en bänk jag såg där för två dagar sen. Tyvärr hade de hunnit tömma rummet så det fanns ingen bänk kvar till mig. Ledsen i ögat tog jag källarvägen in och gick förbi en jättesöt pinnstol som någon hade dumpat. Den är sliten och nött och alldeles perfekt att ha här, antingen på balkongen eller som skrivbordsstol till den rätta dyker upp. Än så länge bor den i vårt numera tomma kök, har sålt av ett par jätteklumpar till Ikeamöbler för att få plats med mitt fina gamla skrivbord och det gamla skåpet som jag visade i ett inlägg förra veckan.


Närbild på stolen


Jag belönade mig själv med två vita pelargoner idag för att jag hade sålt möblerna.


Har även inhandlat en lavendel den här veckan, ett måste på min balkong varje år!


Basilikan blommar!


Det börjar komma smultron!


Den ena lobelian har fått sin första blomma.


Luktärt och lite annat som växer som sjutton när det är lite fuktigare i luften.

Ha en trevlig torsdagskväll allihop!

8 kommentarer:

Poppins sa...

Hur lyckas man göra sådan fynd i soprummet. Hos oss finns bara saker som man inte vill ta med hem...

Joanna Hansén sa...

Oj, vilket fynd den stolen va, här har vi inte så fina grejer i soprummet kan jag lova :) Ha en skön kväll, kram.

Lotta sa...

Härligt att göra fynd, och i soprummet av alla ställen!

Mysigt med blommor på balkongen!

Ha en riktigt härlig kväll och helg!
Kram Lotta

Anonym sa...

Tänk vad man kan fynda i soprummet :) Det som är skräp för en är guld värt för en annan.

♥ Pia... sa...

hej så fina fynd du gör då:) lavendel har jag aldrig haft..men har funderat på att köpa en sån..är det svåra blommor...eller?

elin1976 sa...

Så flott stol. Jeg har sett slike hos en venninne av meg hun har 6 stk som hun har malet hvite. 4 av de står ved hennes mat bord og barna har fått en hver til å ha ved skrivepultene sine. De er Så flotte. Skulle gjærne ha byttet ut mine stoler som er to år gamle med disse her i stedet. De har sjel.Ha en fin fredag. Masse klemmer:O)

www.mariante.se sa...

Oj va massa fina växter å grejjer du har på din balkong, ska bli spännande att se hur det blir när allt börjar frodas å växa!
Vill önska en trevlig helg å lämnar lite hopp om solstrålar kvar.

Poppins sa...

Ska bli kul att få se ditt nya bloggställe när det är klart. Jag har en laptop nu och trådlöst nätverk, så nu kan jag sitta utomhus också! Kram