onsdag 2 maj 2007

Nytt på balkongen

Tänkte visa vad jag har åstadkommit idag! Jag har besökt Plantagen och Ikea för lite budgetshopping och sen grejat hemma en bra stund.



Pallen är vitmålad sen ett par timmar tillbaka, med färg jag hade i skåpet, och dynan är ny från Ikea. Som ni kan se så matchar den dynorna vi redan hade på teakstolarna och det var ju trevligt och genomtänkt av mig (det var en total slump, jag var jättevimsig på Ikea! :-)). I blomlådan bakom ser ni vita hänglobelior (använd fantasin).




Närbild på pall och dyna.




Jag gjorde mig av med påskliljorna som ändå hade gett upp och hittade blålila penséer som jag tyckte matchade mitt blåvita stuk på balkongen. De fick komplettera de vita penséer som redan bodde i krukan. Till vänster kan ni ana ett par omplanterade pelargoner, mina sticklingar hade växt ur sina krukor.




Ännu en vit hänglobelia, den ska få sällskap så småningom men jag avvaktar mina frösådder och lite mer värme.




Några frösådder, till vänster solrosor som börjar komma! Det brukar gå undan när de väl kommer igång så snart är det dags för större kruka. Bredvid dem står klockfacelia som tar sig bra och till höger en mårbackastickling som frodas.




En vit hänglobelia IGEN... det blir mycket vitt på min balkong men även många färger när frösådderna kommer igång ordentligt. Och jag älskar lobelia så det var trevligt att de kostade 8,50 på Plantagen.




Jag kämpar med min malva (i den blå krukan), men jag tror att det är kört. I de vita krukorna kommer det lite spännande i alla fall. Dockkrage och hm... något annat...


Nu ska jag gå ut och plocka in mina skyddslingar, och även säga åt byrackan att sluta hänga på balkongen och skrämma grannarna.

11 kommentarer:

Lotta sa...

Du börjar få så mysigt så på balkongen, och vad fint att dynorna matchar! Längtar efter att få se sommarbilder sen, när allt grönskar!

kram Lotta

Signes Vind sa...

Så mysigt du fått det. Den här våren är ju perfekt för balkongägare! Det gäller att ha urskiljning när man är på IKEA och det verkar du ha - riktiga fynd!

♥ Pia... sa...

Så fint du har fått det på balkongen din...och vad fint det kommer att bli när allt blommar sen, mycket fina saker du har där med...PIA

Lin & Lavendel sa...

Vad flitig du är och vad mysigt det kommer att bli när det blommar och grönskar!

Eva Agnes sa...

Gulligt, har du och vilken härlig byracka... Krama honom från mig.
Snygg bänk med snygg kudde. Och, vad vore livet utan växter...
Kramar Eva Agnes

Poppins sa...

Det kommer att bli superfint när allt får växa till sig lite. Pallen såg fin ut. Går det att förvara saker i den?

Birgittas minnen sa...

Jag måste säga att du fått till det jättefint på din balkong med tanke på att det är en sån liten yta. Ha en skön stund där i helgen hoppas jag.

Lotta sa...

God förmiddag!
Dynorna köpte jag på Ellos, deras reakatalog, Katalouge heter den tror jag. 2-pack för 79 kr har jag för mig att de gick på. Fanns i blåvitrandiga också!

Ha en bra dag, här förbereds det för 5-års kalas! Ska bli kul att se hur släkten reagerar på förvandlingen här hemma!

Kram Lotta

Eva Agnes sa...

Ibland har man så mycket i görningen att bloggläsningen får ligga nere. Det gör ingenting.
Jag läser ofta utan att kommenetera. Och ibland kommenterar jag.
Krama vovsingen.
Eva Agnes

Lime sa...

Oj va mycket fint du har på din balkong. Toppen när man kan göra budgetfynd - spelar väl ingen roll. Man kan ju byta oftare då! :-)
Ha en fortsatt skön helg!

Inre Harmoni sa...

Jättefin balkong. Där blir det nog myssigt att sitta i sommar!! Jättefin Blogg!

Mvh Jessica