måndag 26 mars 2007

Antikmässan - vilken upplevelse!

En liten rapport efter helgen för att berätta att Antikmässan var väl värd sina dyra inträdespengar! Det fanns hur mycket som helst att titta på så jag och en väninna gick omkring i flera timmar för att hinna avverka allt. De uppenbara trenderna var stooora tallrikshyllor, blombord, slagbord, blåvitt porslin och Stig Lindberg. Jag har säkert missat något annat som gick igen i varenda monter men detta var det mest iögonfallande.
Jag hade dock varit på loppis precis innan och tyckte att allt på Antikmässan var snordyrt - det kostade ju tio gånger mer än på den härliga loppisen (som för övrigt är en ny upptäckt - jag kommer att visa fynd därifrån framöver, fick med mig en hel del hem och mer ska det bli). Det fanns en blomster-/trädgårdsmonter och där handlade jag i alla fall - det här är årets påskpynt. Jag har länge spanat efter en glaskupa men ville inte ruinera mig på kuppen och House Doctor's med monogrammet är inte min stil. Nu hittade jag en prisvärd, som jag ska byta fat till när jag hittar rätt. I nuläget duger det som följde med tycker jag. De sålde dessutom betongägg och en annan målad sort som såg väldigt naturtrogna ut. Några sådana råkade följa med hem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, nu förstår jag varför alla bloggare varit i Stockholm i helgen..hihi. Åh, jag hade oxå gärna varit där! Fin glasklocka och fina ägg! Den glasklockan med text på som inte var din stil...den gillar jag men den var dyr, jag har beställt en annan glasklocka utan text. :)

Anonym sa...

Jättefint växthus, du har en fin blogg!

Anonym sa...

Roligt med rapport från mässan. Just denna missade jag men annars är jag stammis...Kolla gärna min blogg...PS vilken loppis har du hittat..är ständigt på jakt!