måndag 19 mars 2007

Dags för Antikmässan!

Min stora passion är saker som har en historia. Inget ont om nya saker, jag älskar att handla fräscht och rent! Bara inte lika ofta... Det som är bra nu för tiden är att det finns mycket nytt som ser gammalt ut.

Nu i helgen som kommer är det dags för Antikmässan i Stockholm och det blir mitt första besök där. Ser verkligen fram emot det, men har inga förväntningar på att göra några fynd då jag har hört att priserna ska vara höga. Jag tänkte även titta lite på vad som händer på scenen, bland annat hålls det föredrag på temat Trend och tradition.

Jag väntar på några Traderafynd som jag gärna vill visa här, men i väntan på dem har jag gjort ett litet inspirationscollage som förhoppningsvis inspirerar både er och mig. Det märks nog att jag längtar till sommaren!

Överst från vänster; koppen Blues från Duka, kanna från Aldémi inredning, vitlöksrivare från Fönster mot Gården, soppterrin från Aldémi inredning, emaljkanna från Cosas, kviltat täcke från Country by Mail, stolsdyna från Haléns och Ostindia Tekopp från Dukat bord.

8 kommentarer:

Mrs M sa...

Vad spännande! Tyvärr brukar det ju som sagt vara lite dyrt på mässorna, men det är kul ändå att bara ströva omkring och det finns alltid annorlunda saker som man aldrig sett förut...

Lotta sa...

Åh vad fint, älskar blått och vitt!

Och tack än en gång för dina snälla ord om min pysselvrå!

Kram vännen!

Lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Ååh så fina saker! De skulle jag gärna vilja ha i mitt kök! Det är så kul att frossa bland alla köptips, tack för dem!! Mari.

♥ Pia... sa...

åhh,vad kul att gå på mässa..hoppas du gör nåt fint litet fynd...

Stina sa...

Puss!
Då kan du komma hit på fika. Kram Stina

Jordgubbar med mjölk sa...

Vilken bra smak du har! Jag har både kannan och Ostindiaservisen, hihi!

Anna sa...

Ja det ska bli kul med Antikmässan - det är första gången jag också besöker den! Och dyrt lär det nog vara att handla...

Ska bli spännande att se dina Traderafynd!

Vackert collage!
:)Anna

Anonym sa...

Va konstigt ..det här inlägget har jag missat! Åh, va det är fint och fräscht med blåvitt! Den där kannan från Kovacs är så underbar!