lördag 3 mars 2007

Något gammalt, något fått...

Idag har jag packat upp lite saker jag har fått av gamla släktingar. Som ni säkert har förstått vid det här laget så älskar jag gamla saker! Jag tycker att det är så mycket roligare med saker som har en historia, särskilt när jag kan se framför mig hur personerna jag har fått sakerna av använder dem. Jag kan se min farmor sörpla kaffe ur den nätta koppen och jag kan se gamla moster ha middagsbjudning med fiskservisen. Jag kan se den blåtonade glasskålen full med frukt eller godis stående i finrummet.

Det bra med att få "nya" saker är att man måste rensa lite bland det man redan har för att få plats. Fick ihop en hel del till sommarens loppis och mer ska det bli.

Ha en alldeles fantastisk lördag, det tänker jag ha!


Koppar med fat


Små assietter


Glasskål med blå ton


Fisktallrikar och uppläggningsfat från Rörstrand


Glasassietter

6 kommentarer:

Stina sa...

Haha. Du är rolig du.
Ja, tänk att min kamera för en gångs skull ville funka lite fint också.
Så fina saker, hörru du. Kram

Josefine sa...

Koppen med fat var ju helt underbar! :) Vilken fin blogg du har förresten!

Kramar från Josefine
(josefine-carpediem.blogspot.com)

elin1976 sa...

Å åååå jeg likte så godt den fiske tallerkenen.

Jeg har og mange saker som jeg har fått av min familie. Det er alltid koselig at man har en historie til tingene. Da blir det ekstra spesielt å bruke dem. Ha en fin dag:O)

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka jättefina fynd! Bra med arv..koppen och assietten var jättegulliga!

Lavendel & Romantik sa...

Snyggt pajen,,,,,,du är utmanad kram o flåt

Anonym sa...

Va bra att sälja sina gamla saker på loppis! ..jag har så svårt att skiljas från mina saker..borde inte köpa mer alltså..hihi.
Va fina saker du fått!
Kram