onsdag 28 mars 2007

Nu lever balkongen igen!

Vilken dag det har varit! Har suttit instängd på föreläsning ett tag men smet sen hem för att fixa på balkongen. Här är resultatet:



Vita penseer i lilla blomlådan, nu är det bara att vänta på att de ska buska till sig för det är så himla fint när de blir lite rejäla.


Ljuslyktan som har hunnit vara tänd ett par kvällar nu när det är så vindstilla. I väggkrukan brukar jag ha lobelia eller något annat som brer ut sig och hänger över kanten.



Min hylla som gör att det får plats lite fler blommor på balkongen. Nu med penseer i hinkarna längst upp. De är lite ynkliga än så länge men de brukar ju ta sig snabbt. Under penseerna har jag pärlhyacinter och så lite blåbärsris i kannan.




Krukan är en kvarleva från förra hyresgästen och den har visat sig vara väldigt fin när den är full med blommor. Nu bor där påskliljor och penseer.

Och vem bestämde att det skulle vara fotboll på tv och inte Men in trees?! Dårar!

8 kommentarer:

Christina sa...

Åh det är väl härligt när man kan plantera de första penseerna.
Fint med pärlhyacinterna och blåbärsriset.

Lotta sa...

Så mysigt du kommer att få det på balkongen i sommar när det växt till sig lite. Ibland, men bara ibland, saknar jag att jag inte bor i lägenhet igen med balkong. Det är så mysigt att göra fint på mindre yta. När man har en hel trädgård tröttnar jag lätt efter ett tag. Det är ju så mycket jobb!

Njut du på din balkong!
Kram från Lotta

Stina sa...

Du är ju lika go som alltid du, din lilla pudding. Haha.
Tack, vännen!
Du har gjort fint ser jag.
Det där blir härligt det att sitta och njuta av. Kram Stina

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så kul och mysigt att få sätta ut blommor nu! Jag längtar men törs inte, vi hade -7c häromnatten! Änfast penseér tål lite frost utan problem... Vilka härliga planteringar du gjort! Såg jättefint ut där i lådan! Och många fina zinkdetaljer! Läckert med den blå pärlhyacinten där i! Tack för gott tips om potatis och citronpeppar, ska prövas!! Mari.

hulukvarn sa...

Vad fint du har det på balkongen!! kul med lite nytt!! ha det gott framför fotbollen.)

Jennyshemochharmoni sa...

Å va härligt! Det jättefint och vårigt ut! :)

Anonym sa...

Åh, va fint med all zink, passar bra mot tegel och fint med nya blommor! Jag vill oxå ha penséer nu...men får vänta lite..vi har nog för kallt än!
Jag tittar inte heller på fotboll:)

Spets och snor sa...

VITA penseer, åh så fint! Härlig unge, nja inte just då men ibland :-)