fredag 23 mars 2007

Äntligen fredag!

Nu är det fredag! I väntan på vinet som är på väg hem så smuttar jag på en liiiten Laphroaig, underbart! Nu börjar helgen lägga sig över lägenheten, jag har städat och nu ser jag bara fram emot Antikmässan imorgon.
I veckan anlände ett par saker jag "råkade" handla på Tradera - vasen, kakfatet, gräddkannan och humörbarometern. Visst, barometern är hur kitschig som helst men jag är helt kär i den. Och sambon älskar att vrida den till att frun är tvär och retlig...
"Kan du inte tala?" är en present från mormor när jag var liten som jag hittade i en låda när jag städade i förrådet härom dan. Där kunde den ju inte få ligga kvar!
Kammarljusstaken hittade jag på Stadsmissionen förra helgen.
Skålarna kommer från Drömhuset som hade halva priset på hela sortimentet. Jag behövde verkligen inte fler skålar men kunde inte motstå dem, de är ju så perfekta att ha smågodis i. Det är för övrigt på väg smågodis hem också, vilken man jag har!



Ha en underbar fredag och en härlig helg alla bloggvänner!

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej ja kammarljustaken var söt tycker jag...ha en trevlig helg själv..PIA

Lotta sa...

Oh så söta småsaker!

Och jag håller med dig, visst är det härligt att vara pappas flicka. Det kommer att bli likadant i vår familj. Cajsa kan linda sig runt Rogers lillfinger hur mycket som helst, han gör allt för henne!

Ha en härlig lördag! Själv ska jag på loppis alldeles strax med mina föräldrar!
Kram Lotta

Anonym sa...

Fina saker! Det är så härligt att höra att det är fler som "råkar" köpa saker..hihi..