tisdag 6 mars 2007

Nya inköp


Här ser ni vad jag kom hem med idag. En del av det i alla fall, jag har en förmåga att handla lite mer än vad som stod på listan. Men eftersom jag inte fastnade för den vita (inte tillräckligt vit faktiskt!) Arvserien på Ikea så blev det lite annat istället. Jag ääälskar mitt nya växthus från Plantagen! Har inte hunnit fixa som jag vill ha det inuti än men det får duga med ett par påskliljor så länge. Om vi hade haft mer plats hemma så hade jag köpt ett av de större men nu råkar vi bo i en liten tvåa så jag får anpassa mig.
Jag är glad att kunna byta ut den hiskeliga gröna lampan i sovrumsfönstret mot en lite mer klassisk sak och att få något nytt att stoppa tulpanerna i. Det blidde nya kuddfodral i soffan och till den nya "takdekorationen" som nu hänger i vardagsrummet så ska vi köpa en lampa. Gillar att Ikea hade fått in en större variant av värmeljusstaken på fot, det blev fint tillsammans med de små jag hade tidigare. Det trevliga tårtfatet jag visade igår följde med hem i kassen, samt en korg för ynka 29 kronor från Plantagen och en brödkorg (jag tror jag ska ha den i badrummet i och för sig) från Ikea.
Tyvärr har sommaravdelningen på Ikea inte kommit igång än men personalen trodde att det är vecka 11 som gäller.
Nu räcker det med nytt, nästa gång vill jag köpa något gammalt!

13 kommentarer:

Stina sa...

Värsta fina...Haha jag har en del av de där sakerna. Tex. kannan som jag också har tulpaner i . Puss Stina

Lotta sa...

Så mycket fint du kom hem med! Det är så skoj att shoppa loss lite!
Växthuset stod jag också och tittade på när jag var på Plantagen i helgen. Men jag kunde inte komma på var jag skulle kunna ha det, så det blev inget köp. Ångrar mig nu faktiskt!
Kram från Lotta

Hem och Lycka sa...

Åå vad mycket fint du shoppat!!!

Stina sa...

Puss till gumman. Kram Stina

n o r d i n g å r d e n sa...

Ett sånt där växthus från Plantagen får bli mitt nästa inköp känner jag,... Mari.

S sa...

Oj vad mycket fina aker du köpt! Fina korgar kan man inte ha för mycket av! :-)

elin1976 sa...

Så mange flotte ting du har kjøpt. Likte godt veksthuset. Kunne tenkt meg et slik til å ha på kjøkkenet. Skal innom plantasjen her på lørdag,så får vi se om vi er så heldige å ha det i Norge. Ønsker deg en fin kveld:O)

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå igen, Nje, vet inte tillräckligt mycket om vårt hus som jag skulle vilja, vi ska försöka att forska lite mer om det, vi vet ju att det bodde en smed här ( se ett av mina gamla inlägg..) Det är spännade med gamla hus, tyvärr är detta lite sönderrenoverat också.. Mari.

♥ Pia... sa...

Så mycket roligt du köpt då.jag var på plantagen igår och höll i den vita korgen ..men blev lite småsnål helt plötsligt.köpte en massa annt förståss som jag ska sätta in bilder på i morgon..ha det så gott...PIA

SOFIE sa...

Superfint alltihopa! man blir lite sugen på att köpa ett växthus själv när man ser hur fint ni gör iordning dom! =) Ljusen på fot från Ikea måste jag ha missat! Ser supermysigt ut! Massa kramar!

Hem och Lycka sa...

Hihi, du har blivit utmanad vännen! Läs vidare i min blogg!

Jennyshemochharmoni sa...

Mycket fina fynd :) Såg att du läser en trevlig bok :) Kul! Ha en kanonbra helg!

Anonym sa...

Åh,fina saker du köpt!..gillar verkligen växthuset..vill ha! :)