tisdag 20 mars 2007

Lusthus

Jag längtar bara ännu mer till sommaren. Bjuder på lite lusthus att drömma om!

Med början överst: lusthus på Lidingöbro Värdshus, lusthus från Bellmansgatan som numera finns på Skansen, spannmålshandlarens lusthus i två våningar - också på Skansen, gult lusthus vid vattnet från Lusthus.com, rosa lusthus från Lusthus.com, vitt lusthus även det från Lusthus.com, rött litet lusthus från Hedenstedt.se, vitt lusthus från Eriksdals gård på Härnön (bild Länsmuseet Västernorrland), gult/grått lusthus från Rexton.se och sist Swedenborgs lusthus på Skansen. Bilder från respektive ställe förutom där annat nämns i texten.

17 kommentarer:

Mrs M sa...

Jag tar det längst upp, det vita! Tack :-)

Lusthuset sa...

Så vackra lusthus. Det skulle jag gärna vilja ha om plats fanns. Jag kallar min blogg för Lusthuset men mitt eget lusthus är ett litet växthus.

Anonym sa...

Åh, det är så underbart med lusthus! Önskar att jag hade ett!..Ett växthus som "lusthuset" har skulle inte heller vara helt fel :)

Hem och Lycka sa...

Å vad vackra lusthus..

Jordgubbar med mjölk sa...

Men vad fina lusthus! Det är min dröm, tänkte önska mig ett i 30-års present!

Lotta sa...

Oj vad fina! Man förstår verkligen varför de kallas lusthus!

kram Lotta

Anonym sa...

Vilken underbar banner du gjort! Ditt namn låter så härligt..Äppelhem alltså :)

Anonym sa...

Hej..ja, vilka fina lusthus,svårt att välja bara!Skulle kunna tänka mej alla.Men tyvärr passa inget sådant hus på min lilla tomt:)

Anonym sa...

Hej igen det var jag som skrev nyss ..PIA i vardagsrummet

Stina sa...

Nämen du...Jättefint blev det ju.
Kram på dig gurkan. Stina

Lotta sa...

Ja, min pappa är den bästa!! I alla fall för mig!
Kram Lotta

Stina sa...

Slängpuss! Stina

Anonym sa...

Oj, vad fina de är. Jag har en gård i närheten av mig som har ett väldigt gammalt och charmigt lusthus. Om jag kan ordna transporten och röjning efter så får jag det. Nu gäller det verkligen att planera!! Vilken fin och inspirerande blogg du har.

Kram Anki

n o r d i n g å r d e n sa...

Jättefina lusthus du hittat, ett sådant skulle man inte tacka nej till! Kunde inte låta bli att kika till till dig igen, såg att du skrivit hos Stina att du sett en sån hylla på Rusta för en löjlig summa, helt otroligt, måste titta in där, kanske det redan är försent... Mari.

Anonym sa...

Dessa vackra lusthus får mig att längta efter sommaren ännu mer :)

hulukvarn sa...

Vilka fins små hus!! alla var superfina, jag tycker dock om röda!

Stina sa...

Tack,gumman!
Ja, vi får väl se om vi hamnar där. Kram Stina