måndag 26 mars 2007

Ett hörn av mitt hem

Idag är jag inspirerad och det beror på min (hrm... vår) nya kamera som vi har fått av sambons föräldrar. Jag har inte full koll på den än så bilderna är inte tipptopp, men jag ska öva (och läsa bruksanvisningen - jag hatar bruksanvisningar!).

Idag får ni se ett hörn av vårt vardagsrum - och det är nog vårt absoluta favorithörn, d v s barskåpet. Jag ropade in skåpet för hundra spänn på auktion i somras. Folk hade somnat/gått hem/stod och snackade och ingen var med. Det är ett gammalt tv-skåp i teak i otroligt bra skick. Okej, baksidan är inte helt fräsch men vem tittar där...?




Längst ner där högtalaren till tv:n har varit är det ett tomt utrymme och där har vi lagt en av högtalarna till stereon som står inne i skåpet. Jag avskyr aparater och vill att de ska synas så lite som möjligt så jag är glad att vi kunde gömma stereon.



Välkommen in! Märks det att vi gillar whisky?!



I ett kreativt ögonblick igår tog jag med mig hunden och sprang ut i "skogen" utanför huset, ryckte några kvistar och lite mossa och gick hem och pyntade. Jag har ingen aning om vilka träd som fick bjuda på bitar av sig själva men jag tycker det blev enkelt och vackert.



Ovanpå skåpet står mitt växthus från Plantagen och där har nu ett par av mina pelargonsticklingar fått sätta bo efter att ha rotat sig i vatten. Hoppas de tar sig!




Lite mossa gjorde att det blev mysigt i växthuset.
Min sambo tror att vi ska odla tropiska växter i växthuset på balkongen sen, men jag tror inte riktigt att han har koll på läget faktiskt...

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hej vilket sött litet växthus du har och smart tvskåp, kul med fynd, skulle jag vilja ha själv..men wiskeyn njaä...men däremot så var det några fina betongägg såg jag..nu har ínte jag nån sån affär i närheten tyvärr, men de var precis i min smak...ha en härlig solig tisdag ..det ska jag ha:) PIA

Anonym sa...

Hihi..det låter som mig!..jag hatar oxå att läsa bruksanvisningar..*ler*
Vilket fynd du gjort! Jättesött växthus..vill ha!