torsdag 15 mars 2007

Sommardrömmar

Nu är den här! Våren alltså, och därefter kommer sommaren. Jag drömmer som vanligt om ett gammalt vackert hus på landet med stor trädgård där jag kan påta i jorden och lata mig om vartannat. Varför inte ta en fika i mitt vita korgmöbelset och fälla upp parasollet när solen blir för intensiv? När kvällen kommer tänder vi ljuslyktor och sitter och pratar inpå småtimmarna.


Bilder från Em och Ikea

När jag har klippt hela stora gräsmattan måste jag vila i min hängmatta med en bra bok, och därefter planterar jag lite blommor för att sedan sätta mig och titta på vad jag har åstadkommit i min fina soffa av gjutjärn och trä.

Bilder från Jula och Jysk
Sussa sött alla bloggvänner och dröm om sommaren!

10 kommentarer:

Lotta sa...

Åh, jag drömmer också om sommarens varma kvällar när man sitter på altanen och bara njuter.

Jaså, du är ute efter min piedestal du! :-D

Hoppas du fått sova gott!
kram Lotta

Stina sa...

Snällgumma är du. Puss på dig. Stina

Anonym sa...

Åhh, va härligt det ser ut! Tänk att ha huset på bilden oxå! :)

♥ Pia... sa...

Jo tack jag drömmer som vanligt ...om allt från vita kök tiölll vårsolen till sommaren..ha en härlig helg...

Anna sa...

Ja tänk att snart är det faktiskt sommar igen! Det går rätt fort ändå.

Jättefina korgmöbler - de vill jag ha!
:)Anna

Stina sa...

Haha Du är min lilla söta gurka du. Fast du är ett äpple.
Gullesnuttan! Puss

Härliga bilder.

hulukvarn sa...

Åh så härliga bilder!!

Mrs M sa...

Åh, vad jag vill hänga upp hängmattan snart... blir så sugen på sol och värme!

Stina sa...

Tack, för att du tänker på mig. Känner mig lite ledsen just nu. Det var inte så roligt. Kram Stina

Lavendel & Romantik sa...

Jag längtar oxå till sommaren tack för dina snälla ord om min stuga kram/Majsan